Pe ce s-au mai dus banii în 2017

Bugetul Municipiului Tecuci va fi votat astăzi

Tecuci, primarie În primele trei luni ale anului 2016 administraţia Municipiului Tecuci a funcţionat la cote de avarii. Toate cheltuielile necesare asigurării unui nivel decent de lucru pentru serviciile Primăriei, şi a celorlalte societăţi tecucene, au fost blocate de consilierii PSD.

Parcă dăduse strechea în toţi. Pe de o parte erau consilierii PSD care ţipau că nu vor să aprobe un buget risipitor. Pe de altă parte era presa aservită PSD, care punea presiune pe consilieri, şi senatorul social democrat care dirija corul consilierilor PSD. Aceasta chiar dacă nici presa, nici senatorul social democrat nu au pregătirea necesară pentru a chibzui un buget echilibrat şi necesar Municipiului Tecuci.

La doi ani suntem în acelaşi stadiu, cu un buget care va fi aprobat abia astăzi. Spre deosebire de atunci, de la începutul anului, nimănui nu i-a păsat de faptul că bugetul nu a fost aprobat şi toţi au cheltuit de parcă ar veni sfârşitul lumii, nu au avut nicio reţinere.  

Presa demagoagă nu mai urlă ca altădată, nici n-ar avea cum. Are gura ocupată cu banii îndesaţi de actuala administraţie, bani proveniţi din bugetul, încă neaprobat, pe anul acesta.

Câteva din cheltuielile anului 2017

În proiectul de hotărâre privind aprobarea bugetului pe anul 2018 sunt trecute şi unele cheltuieli făcute de administraţia locală în anul precedent:

– Reclamă şi publicitate de 24.926,70 lei;

– Furnituri de birou, 53.490,44 lei;

– Imprimante de 66.000 lei;

– Staţie amplificare completă de 14.000 lei;

– Cameră video de 7.000 lei;

– Generator trifazic de 7.000 lei;

– Calculator server de 10.000 lei;

– Reţea intranet de 25.000 lei;

– Laptop, 4 bucăţi, 13.000,58 lei;

– Multifuncţionale, 2 buc., 11.000,43 lei;

– Videoproiector de 2.000,21 lei;

– Pachet mobilier birou = 5 buc. birou, 5 scaune, 2 dulapuri, valoare 643.000 lei;

– Maşini, echipamente, mijloace transport de 61.987.000 lei;

– Carburanţi şi lubrifianţi de 39.424,61 lei;

– Piese de schimb în valoare de 6.018,55 lei;

– Deplasări interne de 13.961,80 lei şi deplasări în străinătate de 588 lei;

– Consultanţă şi expertiză de 65.000 lei;

– Pregătire profesională de 5.720 lei;

– Protocol în valoare de 47.569,21 lei;

– Reparaţii curente de 70.724,37 lei;

– Cultură, recrere şi religie de 118.448,10 lei;

– Alte cheltuieli, nu ştim care, de 83.978,98 lei.

La utilităţi avem trecut: 155.056,08 lei pentru iluminat şi încălzit; materiale de curăţenie de 19.387,97 lei; la Poştă, telecomunicaţii s-au achitat 446.764,42 lei; Apă,  canalizare şi salubritate 25.354,77 lei.