Interviu cu profesorul George Vanvu

George Vanvu Tecuci Prezent la Tecuci ca membru al juriului Festivalului „Floare de April, într-una din pauze l-am găsit în cabina sa pe prof. George Vanvu, îndrăgit realizator de programe la Radio România Iaşi, căruia i-am solicitat un interviu, dânsul răspunzând cu mare plăcere întrebărilor mele.

Rep. –  Doresc să încep prin a vă mărturisi cu cea mai mare sinceritate faptul că încă din frageda copilărie am fost un fidel ascultător al postului Radio Iași, care se difuza pe programul doi.

Ascultam cu mare plăcere emisiunile de știri, culturale, educative sau sportive, îndrăgostit fiind mai ales de interviurile, realizate cu mult profesionalism de concetățeanul nostru Aurel Brumă, cu mari personalități, el realizând și emisiuni de revelion și mult gustata de public rubrică „O brumă de umor”. Apoi erau emisiunile sportive cu realizatorul, din acel timp, Grigore Elisei sau Vasile Arhire, cel care acum realizează interesante interviuri cu mari personalități la TVR Iași în emisiunea „Ghici cine vine la cină”, el demonstrând încă o dată faptul că „așchia nu sare departe de trunchi” fiul lui Vlad Arhire fiind azi un apreciat comentator sportiv la TVR. Foarte apreciate erau și emisiunile de cultură, în special de arte plastice, realizate de Valentin Ciucă, cel care a fost și director la Radio Iași. A fost și perioada în care posturile teritoriale au fost nevoite sâ își înceteze activitatea dar, apoi, așa cum era și normal, s-a revenit. Acum, pentru început vă rog să ne spuneţi câteva date personale și ceva despre debutul dvs. în această frumoasă activitate.

G.V. –  Mă numesc George Vanvu, profesor, compozitor și coordonatorul muzical al studioului Radio Iași. Am absolvit Universitatea de Artă „George Enescu” din Iași, clasa de compoziție a maestrului Vasile Spătărelu. În anul 2014 am absolvit cursurile de Master în specialitatea Compoziție muzicală tot la Universitatea de Artă „George Enescu” din Iași. Din anul 2004 m-am alăturat echipei Radio România Iași.

Rep. –  Am citit pe internet un material, apărut în august 2016, cu minunatul titlu „Bucuraţi-vă de muzică” în care am remarcat o parte din viața dvs., cu începuturile la pian de la vârsta de 7 ani, cu Liceul de arte „Octav Băncilă” precum și faptul că apoi ați susținut tema de master cu titlul „Muzica secolului XX”. Din anul 2010 sunteți implicat în conducerea muzicală a studioului Radio România Iași și ați participat în această calitate la numeroase concursuri și festivaluri muzicale. Care dintre acestea le-ați găsit cel mai bine organizate și mai ales ce talente ați descoperit prin aceste manifestări?

G.V. –  Au fost foarte mulți copii talentați, dar succesul ține de munca lor și de voința acestora de a merge mai departe pe acest drum. Fiecare festival își are particularitățile lui și după fiecare concurs putem învăța câte ceva.

Rep. –  Aici, la Tecuci am avut o mare personalitate muzicală, pe compozitorul și dirijorul Eugen Bertea, cel care și-a dedicat o bună parte din activitate compoziției de muzică ușoară pentru copii, descoperind mai multe talente în perioada în care s-a  mutat de la Tecuci la Onești. Printre valorile descoperite de dânsul se numără și Loredana Groza, Alexandra Ungureanu, Camelia Spătar și altele. Eu totuși insist să îmi dați câteva nume din ce ați remarcat dvs. prin concursurile la care ați fost, nume care să poată pătrunde în elita muzicii ușoare românești.

G.V. –  Încep prin a vă spune că am avut onoarea să-l cunosc pe maestrul Eugen Bertea. Mă bucur că au existat astfel de profesori care au modelat tinere talente. Lucrul acesta îl face și Radio Iași. Am descoperit și sprijinit activitatea multor tineri. Printre acestia amintesc: Dya (Diana Prepeliță), Adriana Rusu, Alexandra Andrei, Cosmin Verman și alții.

Rep. –  Un alt nume de mare valoare care a trecut și pe la Radio Iași a fost jurnalistul, scriitorul, dramaturgul și comentatorul sportiv Mircea Radu Iacoban, cel care acum colaborează cu multe reviste din afara ţării, în special în presa din Israel. Ce ne puteți spune despre dânsul?

G.V. –  Din păcate, nu l-am cunoscut personal dar am ascultat și revăd cu multă plăcere interviurile domniei sale acordate postului nostru.

Rep. –  Tecuciul nostru se mai bucură și de o altă personalitate muzicală, cantautorul profesor Cristi Corcioveanu, cel care a colaborat și colaborează cu mulți interpreți folk din țară, trecând chiar și prin Cenaclul „Flacăra”. Și el ne demonstrează că „așchia nu sare departe de trunchi” pentru că fiul lui, Ciprian, este un talentat chitarist care se impune mereu. Ce ne puteți spune despre interpretul Cristi Corcioveanu, cel care are în repertoriul propiu și multe piese pe textele lui Aurel Brumă, sau a altui moldovean talentat – Sorin Poclitaru?

G.V. –  Cristi Corcioveanu este un vechi colaborator al nostru, și-a lansat ultimul album la Radio Iași printr-un concert transmis în direct în mediul online. Eu am fost chiar producătorul acestui spectacol. Sper că mă număr printre prietenii domniei sale.

Rep. –  Am participat la o interesantă acțiune în orașul Dorohoi și acolo am făcut cunoștiță cu primarul orașului, ing. Dorin Alexandrescu, și cu directoarea Casei de Cultură, Văluța Murariu, oameni îndrăgostiți cu adevărat de viața culturală, acolo având loc în fiecare an cinci festivaluri. I-am spus că sunt din Tecuci și imediat mi-a vorbit de colaborarea cu interpretul Cristi Corcioveanu și de reportajele ce le făcea acolo tecuceanul nostru Aurel Brumă. Ce ne puteți spune despre activitatea din Dorohoi, un municipiu mai mic decât Tecuciul.

G.V. –  Da, cunosc de activitatea culturală din Dorohoi și nu uitați că pentru Radio Iași nu există orașe mici sau orașe mari. Pentru noi Oamenii sunt importanți. Unde sunt oameni buni, harnici și inimoși, acolo se întâmplă numai lucruri frumoase.

Rep. –  Ce legături de suflet aveți cu oamenii de cultură tecuceni?

G.V. –  Din anul 2004 am fost prezent la diferite activități culturale desfășurate în întreg municipiul Tecuci. De fiecare dată am descoperit noi oameni de reală valoare, oameni cu adevărat minunați!

Rep. –  Care a fost ultima prezență a unei formații, sau interpreți tecuceni la Radio Iași?

G.V. –  Profesorul Cristi Corcioveanu împreună cu fiul său, într-un reușit recital.

Rep. –  Câteva cuvinte despre publicul tecucean și mai ales cu ce sentimente veniți aici?

G.V. –  Sincer, mă simt aici între prieteni, între oameni implicați sufletește în activități, inimoși și iubitori de frumos. Publicul tecucean este un fin cunoscător și suficient de critic pentru a ridica nivelul unui eveniment cultural.

Rep. –  Vă rog, dacă mai doriți să spuneți ceva care nu s-a regăsit în întrebările mele.

G.V. –  Nu există an să nu vin cel puțin o dată în acest frumos oraș. Aici regăsesc mereu o atmosferă romantică de care sunt chiar îndrăgostit.

Rep. –  Vă mulțumesc pentru acest interviu și vă așteptăm oricând în orașul de care spuneți că sunteți îndrăgostit.

G.V. –  Și eu vă mulțumesc și promit să revin cu plăcere aici.

 

Iancu Aizic